Bilmeniz Gereken 12 Agile Proje Yönetim Terimi !!!

Bilmeniz Gereken 12 Agile Proje Yönetim Terimi !!!

17.07.2019
PMP
1051 Görüntülenme
0
0

Eğer Agile proje yönetimi yapmaya çalışıyorsanız, en sık duyacağınız terimleri açıklamaları ile sizler için aşağıda listeledik. Yazılım sektöründe olduğumuz için aşağıdaki terimler bizlerin en çok kullandıkları olsa da, farklı bir sektördeyseniz bu terimler çok farklılık göstermeyecektir.

Stand-up Meeting

Stand-up Meeting ayrıca daily scrum veya morning roll-call olarak da adlandırılır. Her gün tüm ekibin toplanıp aynı yerde aynı saatte birbirlerinin durumlarını güncellediği kısa toplantı anlamına gelir. Stand-up Meeting, sohbet havasında geçse de belirli kuralları vardır. Ekibe bilgi veren üyenin 3 soruyu cevaplaması gerekir.

  • Dün ne yaptım?
  • Bugün ne yapacağım?
  • Yapacağım işler için beni engelleyen birşey var mı?

Sprint

Takımın ortaya çıkaracağı ürünler için belirlenen aralığı ifade eder. İterasyon olarak da ifade edilir. Bir sprint 4 haftadan uzun olamaz. İdeal bir sprint ekip üyelerine veya geliştirilen ürünün tanımına göre değişebilse de ortalama 2 haftadır.

User Story

Sprint içerisinde yapılacak her işin, nasıl yapılacağının analistler tarafından yazılması anlamına gelir. Kaliteli bir User Story, içerisinde o işi yapacak kişinin ihtiyaç duyacağı tüm senaryoları, o işin neden yapıldığı, kabul kriterleri, mockup ve dökümantasyonları barındırmalıdır. Ekibin test uzmanı tarafından rahatlıkla test edilebilir bir formatta yazılmış olması da minumum hata ile o işin tamamlanmasına yardımcı olur. User Story içerisindeki kabul kriterleri o işin başarıyla tamamlanabilmesinin tek anahtarıdır, bu nedenle kabul kritersiz bir User Story yapılacak işin sınırlarını belirleyemediği için oldukça risklidir. Bizim ekip içerisinde kullandığımız örnek bir story içindeki kabul kriteri aşağıdaki gibidir.

1- Yeni varyant ekleme ve silme
Given Bir ürünün düzenleme sayfasında
When Varyantlar sekmesine geldiğimde
When Karşıma gelen inputun içine Renk yazıp yanındaki + tuşu veya enter tuşuna bastığımda
Then Alt tarafda Renk adında bir kutunun açıldığını görmeliyim
And Bu kutunun altındaki sil butonuna tıklarsam
Then Bu Renk kutusunun silindiğini görmeliyim

Epic

Epic de temel olarak bir User Story’dir fakat eğer yapılacak iş çok büyük ise kimi zaman parçalanıp farklı işlere bölünerek tamamlanması gerekiyorsa bu büyük User Story, bir Epic haline gelir.

Story Point

Sprint içerisindeki her bir iş için ekibin ortaklaşa verdiği puana Story Point denir. Bu puanlama sistem için belirli bir kalıp yoktur. Bazı ekipler S,M,L gibi puanlama kullanırken kimi ekipler 1,2,4,8 gibi bir aritmetik sistem kullanır. Biz finonacci serisini kullanıyoruz (0.5 , 1, 2, 3, 5, 8, 13 …) ve bundan oldukça memnunuz. Story point işin akışına göre revize edilebilir. Bir işe verilen puan 5 iken daha sonra bu puan 8 yapılabilir, fakat bu değişimin sebepleri günlük stand-up meeting içerisinde ekibe açıklanmalı ve diğer üyeler ikna edilmelidir.

Doğru story point vermek için daha önce yapılan işler ile şuankileri karşılaştırabilirsiniz. Bir işin 8 puan olup olmadığına karar vermek için, daha önce 8 puan vererek tamamladığınız işlere göz gezdirmeniz iyi bir yaklaşım olacaktır. Bizim ekip içerisindeki farklı story pointlere sahip 2 örnek vererek bitirelim.

  • Arama kutusuna girilen karakterlerin otomatik küçük harfe çevrilmesi (0.5 Puan)
  • Barcode değerinin fatura çıktısında kullanılabilmesi (2 Puan)

Planning Poker

Planning poker, işlere puan vermekte kullanılan bir yöntemdir. İşin nasıl yapılacağı tüm ekibe anlatıldıktan sonra tüm ekip üyeleri konuşmadan o iş için kendi karar verdikleri puanı masaya dökerler. Plannig poker için oyun kartlarına benzer puanlama kartları olduğu gibi mobil uygulamalar da mevcuttur. Böylece tüm ekip üyeleri o iş için biçtiği puanı söyleme imkanına kavuşur.

Burn down / up chart

Sprint tamamlandığı zaman, sprint içerisindeki bitmiş ve yarıda kalmış işlerin korelasyonunu gösteren bir grafiktir. Bu grafik takımın gücünün belirlenmesi ve yeni bir sprint için planlama yapılabilmesi için önemlidir. Bu grafiğe bakarak takımın işlere yeterli puan verip vermediğini, işlerin zamanında bitip bitmediği hakkında fikir sahibi olabilirsiniz.

Release

Sprint içerisinde tamamlanan işlerin yayına alınması işlemine verilen isimdir.

Scrum

Agile manifestosunu esas alan bir proje geliştirme sürecidir. Şeffaf, denetlenebilir ve revize edilebilir olması temel özellikleridir.

INVEST

Story’lerin sahip olması gereken 6 özelliğin baş harflerinin kısaltılmış halini ifade eder. Bu özellikler şunlardır.

  • Independece
  • Negotiable
  • Valuable
  • Estimetable
  • Small
  • Testable

Retrospective

Sprint bitirildikten sonra tüm ekibin bir araya gelerek genel bir değerlendirme yapmasıdır. Bu toplantıların 3 temel sütunu bulunur.

  • Stop : Ekip üyeleri bundan sonra neyi yapmayı bıracakağı hakkında kendi fikirlerini iletir.
  • Continue : Ekip üyeleri neyi yapmaya devam etmeleri gergektiği hakkında kendi düşüncelerini paylaşır.
  • Start : Ekip üyeleri artık neyi yapmaya başlamaları gerektiği konusunda fikirlerini aktarır.

High Level Estimation

Backlog üzerinden teknik lider, product owner, scrum master ve en az +1 developer ile projenin tahmini süresinin belirlenmesi işlemine verilen isimdir.

Kaynak: https://medium.com/@sinanerdinc/bilmeniz-gereken-12-agile-proje-yonetim-terimi

Yorum Yap

Kategoriler